Premiär!

Vi har haft premiär. Det gick mycket bra. Nu spelar vi för fullt. Kom och titta! 
Jenny

Kommentarer
Postat av: Thore Berggren

Jag såg pjäsen i onsdags och gick ifrån den med ännu en stor teaterupplevelse. Eftersom jag sett Ingmar Bergmans film (flera gånger faktiskt) var innehållet i berättelsen ingen större överraskning. Jag var snarast mest nyfiken på hur den kunde omsättas på en scen.



Ett stort grattis från mig för ett förnämligt arbete till er alla. Mycket fint gestaltat och helgjutna skådespelarinsatser. Jag uppskattade inte mint den sparsmakade scenografin (som fick berättelsen att tala mer ostört). Och inte minst tyckte jag om projektionerna av skådespelarnas ansikten. Det gav ytterligare en dimension till berättandet. I ärlighetens namn förstod jag dock inte vad dansen i scenväxlingarna hade för uppgift. Det får någon gärna förklara för mig.



Kul också med den här bloggen som gett så fina möjligheter att vara med i tillkomsten av ert fina arbete. Jag håller helt med recensenterna som gett er så fina omdömen. Proffsigt jobbat. Och kul att Östgötateatern än en gång är med och bryter ny mark med Spets-projektet.



//thore (Norrköping)

2009-09-27 @ 19:36:15
Postat av: Anonym

Tack för hälsningen Thore! Dansen är tänkt att tillföra en poetisk dimension och fungerar också som en tidsmarkör, att tiden rör sig framåt.



Hälsningar team och ensemble

2009-09-28 @ 16:24:39
Postat av: Agneta W

Kommer Nära Livet att spelas på turné under 2010? Katrineholms Teaterförening är i så fall intresserad av en föreställning.



2009-10-16 @ 13:02:54
URL: http://www.katrineholm-tf.nu
Postat av: Karin

Skulle gärna vilja lyssna på den blomstertid av Annika Norlin.

2009-10-24 @ 16:41:14
Postat av: Sofia Sonander

Hej, Jag undrar om du vet någon bra teaterförening som man som amatör kan få delta i, som ligger här i Norrköping? Jag är bara utbildad skådespelare på gymnasietnivå men jag har spelat teater hela mitt liv och skulle gärna vilja fortsätta med det. Tacksam för svar!/mvh Sofia S



ps. du får gärna svara på min blogg eller via mail. ds.

2009-10-26 @ 10:59:39
URL: http://www.glife.se/bbagheera
Postat av: Teatern

Hej Karin!

Vi ska se om vi kan lägga ut en ljudfil med Annika Norlins Den blomstertid nu kommer. Ha tålamod! Och Sofia, tyvärr har jag inga bra tips att komma med, förutom Arbis kanske? Där finns det ju å andra sidan en mkt bra blandning mellan proffs och duktiga amatörer.

2009-10-26 @ 19:58:32
Postat av: snowflake

Ska ni inte blogga lite till, även efter premiären?

2009-11-22 @ 12:48:46
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com
Postat av: Tell

Skulle också väldigt gärna höra Annikas version av Den blomstertid, skulle var underbart om ni la upp den!

2010-01-23 @ 18:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0